Kotisivu on yrityksen tärkein yksittäinen markkinoinnin ja myynnin työkalu. Lue miten kotisivu tehdään ja mitä se maksaa.
Kotisivun merkitys yrityksen markkinoinnissa ja myynnissä on tyypillisesti suuri. Potentiaaliset asiakkaat muodostavat ensivaikutelmansa yrityksestä sivun perusteella ja saavat tarvitsemiaan lisätietoja sivulta. Panostamalla kotisivuun, panostat liiketoiminnan kasvuun.
Selkeä ja toimiva kotisivu auttaa luomaan ammattimaisen kuvan yrityksestä sekä herättämään luottamusta. Se tarjoaa yritykselle mahdollisuuden esitellä sen tuotteita ja palveluita yksityiskohtaisesti, antaa asiakkaille tärkeitä tietoja, kuten yhteystiedot ja aukioloajat, sekä ohjata heitä ottamaan yhteyttä tai tekemään ostoksia.
TONI Verkkosivuratkaisulla viimeisen päälle laadukas kotisivu edullisesti. Toteutamme kotisivut avaimet käteen -palveluna alk. 990€.
Sisältö ratkaisee kotisivun toimivuuden
Sisällön merkitys toimivan kotisivun toteutuksessa on erityisen suuri:
- Selkeä sisältörakenne, eli mistä eri sivuista kotisivu koostuu, auttaa käyttäjää löytämään haluamansa sisällön helposti.
- Huolellisesti kirjoitetut ja muotoillut tekstit tarjoavat käyttäjälle sujuvasti hänen tarvitsemansa informaation yrityksestä.
- Kuvat tukevat tekstisisältöä ja tekevät kotisivusta helpommin luettavat ja käytettävät.
Sisältöjen toteuttamiseen kotisivulle tarvitaan helppokäyttöinen sisällönhallintatyökalu. Työkalun avulla kuka tahansa voi itse muokata kotisivun sisältöjä, tehdä uusia sivuja ja poistaa turhia . Tähän sopii hyvin esimerkiksi WordPress, joka on maailman suosituin kotisivujen sisällönhallintatyökalu.
Laadukas kotisivu löytyy hyvin hakukoneista
Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa kaikkia niitä toimenpiteitä, joilla parannetaan kotisivun sisällön löytymistä hakukoneilla. Näihin toimenpiteisiin kuuluvat karkeasti kuvattuna seuraavat:
- kotisivun sisältörakenne ja sisältö
- tekninen hakukoneoptimointi
- linkkisuosion kasvattaminen.
Hyvä hakukoneoptimointi siis auttaa kotisivua näkymään korkeammalla hakutuloksissa ja parantaa yrityksen näkyvyyttä potentiaalisten asiakkaiden löytämiseksi.
Miten kotisivu tehdään?
Kaikkein tärkeintä on selvittää, mitä kohderyhmiä kotisivun on tarkoitus palvella ja mitkä ovat kotisivun tärkeimmät tarkoitukset. Kun nämä ovat tiedossa, kotisivujen suunnittelun ja toteutuksen työvaiheet ovat karkeasti kuvattuna seuraavat:
Sisältörakenne ja sisältö
Suunnitellaan kotisivujen sisältörakenne, eli mistä eri sivuista kotisivu koostuu, ja tehdään kotisivujen sisällöt, kuten tekstit ja kuvat.
Käyttöliittymä ja visuaalinen ilme
Suunnitellaan miten kotisivut toimivat ja miltä ne näyttävät. Tässä huomioidaan eri päätelaitteet, kuten älypuhelimet ja tietokoneet.
Tekninen suunnittelu ja toteutus
Tehdään kotisivujen ohjelmointi, eli koodaus, ja asennetaan kotisivut palvelimelle käyttöä varten.
Testaus ja julkaisu
Testataan kotisivujen toimivuus eri päätelaitteilla, kuten älypuhelimet ja tietokoneet, ja julkaistaan kotisivut.
Ylläpito ja jatkokehitys
Huolehditaan kotisivujen jatkuvasta toiminnasta ja tietoturvasta. Tehdään tarpeen mukaan kotisivujen jatkokehitystä, eli esimerkiksi toteutetaan uusia toiminnallisuuksia.
Kotisivut voi toteuttaa itse käyttämällä valmiita työkaluja tai koodaamalla. Helpompi ja tehokkaampi vaihtoehto on tehdä kotisivu yhteistyössä ammattilaisten kanssa.
Haasteena voi kuitenkin olla kotisivun hinta. Ratkaisu on TONI Verkkosivuratkaisu, jolla saat laadukkaan kotisivun helposti, nopeasti ja järkihintaan.
Kotisivu alk. 990€
TONI Verkkosivuratkaisu on ihan kaikista helpoin tapa toteuttaa laadukas ja toimiva kotisivu.
Suunnittelemme ja toteutamme kotisivusi avaimet käteen -palveluna. Vastaamme myös kotisivun palvelimesta ja ylläpidosta.
- Nopea ja vaivaton
- Visuaalisesti tyylikäs
- Helposti ylläpidettävä
- Hakukoneoptimoitu ja tietoturvallinen
- Järkihintainen
TONI verkkosivuratkaisun toteuttaa Into-Digital Oy
Vuonna 2002 perustettu Into-Digital on yksi Suomen johtavista verkkosivustojen suunnittelijoista ja toteuttajista.
Yritys työllistää Helsingissä ja Jyväskylässä 25 vakituista työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2022 oli noin 2,1 miljoonaa euroa.
TONI Verkkosivuratkaisu on Into-Digitalin palvelu erityisesti pienemmille yrityksille, jotka tarvitsevat laadukkaan ja toimivan verkkosivuston järkihintaan.